דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות הורה - זה לא הכל בחיים ! 

מאת    [ 13/01/2014 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2710 פעמים ]

 

הורים רבים מחלקים את חייהם לשתי תקופות,לפני ואחרי. אולי תתפלאו לגלות שאפשר להמשיך לחיות.

 

כבר למעלה מ-20 שנים אני נפגשת כמדריכה הורים עם מאות הורים, שמגיעים אליי עם קשיים בהתמודדות עם ילדים חסרי גבולות ומפונקים שדורשים המון תשומת לב. תוך בירור קצר מתגלה עובדה שמכה בהם: מרגע שהפכו להיות הורים "אין להם חיים". שלל הדברים שעשו לפני שנולדו הילדים פסקו באחת – הם כבר לא יושבים עם החבר'ה בימי חמישי בערב, יוצאים לפאבים ובתי-קפה או הולכים לכדורגל ופילאטיס – כל אלה שייכים לעבר. הורות הפכה לחלק כל כך נכבד וכבד, עד כדי כך שלא נותרה אנרגיה נוספת לכל יתר הדברים. כלל המשאבים מופנים לילדים, לבית ולעבודה.

 

האם כך זה צריך להימשך? האם זהו גורלו של הורה? התשובה היא "אני מחליט". אני כהורה יכול להחליט האם לתת לתפקידי כהורה לנהל את חיי ולשכוח מי אני, כאשר אני הולך לאיבוד בים המטלות היומיומיות מבלי לפנות לעצמי זמן. אם זאת תהיה החלטתי, יהיה עליי לשאת בעובדה שהשנים יחלפו במהירות, הילדים יגדלו ויפתחו, ואני אשאר עם הרצונות והשאיפות שלי שלעולם לא יתגשמו. אולם לחילופין, אני יכול להחליט שאקבע כיצד יראו חיי ולשמור עליהם מאוזנים יותר.

 

כאשר להורה אין חיים מלבד ההורות שני הצדדים מפסידים, גם ההורים וגם הילדים. ההורים משלמים כמובן את המחיר, והם חשים מתוסכלים, מותשים ולא ממומשים. אך גם הילדים ניזוקים, מפני שאת התסכול שלכם כהורים לא תצליחו להסתיר מהילדים, מאחר וזה מורגש בכל פעולה שלכם, משפת הגוף ומאופן הדיבור. ילד שפוגש מידי יום הורה מתוסכל, עצבני, כעוס ובלתי-מרוצה חש בכך, והדבר משליך על האווירה בבית. חישבו על סוג היחסים שמתפתח בבית שכזה, שמרגיש יותר כמו סיר לחץ מאשר תבשיל מהביל וערב לחך.

 

"מה עושים?", אתם שואלים. ראשית, חשוב להדגיש שזה לא באמת עניין של זמן אלא עניין של החלטה, או כמו שאומרים הצעירים "הכל בראש". אתם ודאי זוכרים את הפעמים שהחלטתם לצאת למרות העייפות ונהניתם, ולכן עצם ההחלטה עשויה להביא למהפך.אחרי שהחלטתם ובחרתם מה ברצונכם לעשות בזמן הפנוי עליכם לפתוח יומנים ולקבוע, שהרי הכל תלוי בתכנון. הרעיון הוא למצוא בתוך 24 השעות ביממה גם זמן לעצמכם, וזה יכול להיות הליכה פעמיים בשבוע, יציאה לסרט אחת לחודש, בילוי עם חברה או קריאת ספר. חשוב מאוד לא להגיד "בלתי-אפשרי" – עובדה שאתם מצליחים להכניס ללו"ז שלכם חוג לילד וביקור אצל הרופא ואם הבעל אסרטיבי הוא הולך פעם בשבוע לשחק כדורגל.

 

הכל עניין של סדר עדיפויות, ואני ממליצה לכם בחום להוסיף אליו גם את החיים שלכם. לא רק ילדים, עבודה, ילדים וחוזר חלילה – אלא גם זמן לעצמכם. מגיע לכם!

 

כי הורים טובים הם הורים שטוב להם

שרה נייס, הדרכת הורים 20 שנים, בשנים האחרונות אני מאמנת משפחתית ומרצה להורים. שנים רבות של ידע וניסיון אישי ומקצועי שרכשתי יחד עם אמונה מלאה בגישה האדלריאנית, מאפשרים לי להעניק לכל משפחה את המתנה הגדולה מכולן - בנייה והעצמת המשפחה – הורות מאושרת. אימצון משפחתי מתאים גם למשפחות חד-הוריות, סבים וסבתות, זוגות שעומדים ללדת ולהיות הורים לראשונה. אימון משפחתי שהופך חיכוכים לחיוכים, פרטים נוספים   http://www.snaiss.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב